Sunday, August 7, 2011

tuturmu pasti.. lalu menyepi..

salam....

ingin sekali aku mengetahui..
ap yg tersirat di hati..
adakah ini yg selalu kau lakukn
pd diri yg bergelar insan..

pergi tanpa bunyi..
membuat insan ternanti2..

tuturmu pasti..
lalu menyepi..

maaf andai ini menggangu..
cuma mahu memberitahu..

tika kau pasti..
bahwa apa yg dirancang tidak dapat ditepati..
maklumkn pd yg menanti..
walau ia bukan formaliti
cuma sekadar hormat menghormati...

aku, dia, mereka...
kami bukan siapa2..
kami hanya insan biasa..
kita semua sama..
tidak sempurna..
tapi ada satu cara
yg mampu mengubah dunia..
untuk lebih ceria..

saling membantu sesama kita..
hormat menghormati itu rahsianya..
nasihat-menasihati itu ramuannya..

maaf jika aku berceloteh panjang..
kerna aku tidak tahu harus bagaimana aku ucapkn..
moga kau tidak tersalah tafsiran..
kerna aku juga punya kelemahan..

andai diri ini terlalu menyusahkn..
pintaku moga kau maafkn..

wassalam...=)

No comments: